Logo StoryJumperJak zachęcić dziecko do czytania? To pytanie, które nurtuje rodziców, bibliotekarzy i nauczycieli. Z pomocą mogą im przyjść elektroniczne książeczki.

W Bibliotecznym Centrum Zdalnej Edukacji trwają właśnie zapisy na kurs e-learningowy przybliżający jedno z wielu narzędzi do tworzenia elektronicznych książeczek. Zajęcia rozpoczną się 24 kwietnia. Zapraszamy!

 

StoryJumer to narzędzie przeznaczone do tworzenia i udostępniania elektronicznych książeczek. Aplikacja udostępnia użytkownikom bogatą kolekcję rekwizytów i scen, które pozwalają przygotować ciekawą szatę graficzną dla tworzonej historii. Do jej zilustrowania możemy również wykorzystać własne zdjęcia, co jest dużym plusem omawianego programu. Tekst wprowadzamy przy pomocy pól tekstowych mając do dyspozycji podstawowe narzędzia do jego sformatowania. Możemy ponadto opracować okładkę książeczki.

Aby zapisać się na kurs, należy założyć konto na platformie e-learningowej - moodle.wmbp.edu.pl – a następnie zapisać się na kurs (po zalogowaniu się na platformie wybieramy kategorię kursów "Cyfrowe opowieści", a następnie z listy kursów "Elektroniczna książeczka - StoryJumper" i po pojawieniu się komunikatu potwierdzamy naszą wolę zapisania się na ww. kurs).

Aby wziąć udział w kursie, uczestnik powinien posiadać umiejętność:

  • korzystania z programów do przeglądania filmów,
  • posługiwania się platformą Moodle od strony Studenta (uczestnika),
  • posługiwania się przeglądarką internetową,
  • odbierania i wysyłania poczty elektronicznej.

Ponadto uczestnik powinien mieć dostęp do komputera wyposażonego w:

  • aplikację Adobe Reader,
  • słuchawki lub głośniki,
  • program do przeglądania filmów (preferowany Windows Media Player),
  • przeglądarkę Mozilla Firefox lub Internet Explorer,
  • dostęp do Internetu,
  • włączoną w przeglądarce możliwość przyjmowania cookies (ciasteczek).

Bliższych informacji udziela: Anna Szeląg - Wydział Wspomagania Edukacji i Multimediów, tel. 55 237 62 73, e-mail: anna.szelag[at]wmbp.edu.pl

Zapisz

Zapisz

Zapisz